شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

نحوه تشخیص مکمل تقلبی

نحوه تشخیص مکمل تقلبی

در طول دهه گذشته ، تقاضا برای مصرف مکمل های بدنسازی در سراسر دنیا  افزایش یافته است. با این حال ،مطالعه ای توسط مشاور مدیریت بازرگانی RNCOS نشان می دهد که حدود 60-70 of مکمل های غذایی که در سراسر کشور هند خرید و فروش می شوند تقلبی هستند. تولیدکنندگان و توزیع کنندگان این مکمل های جعلی نه تنها مشتریان خود را فریب می دهند ، بلکه از مواد شیمیایی تأیید نشده و بالقوه مضر در ارائه جعلی خود استفاده می کنند و سلامت افراد را به خطر می اندازند.

در این مقاله ما به  دنبال معرفی روش های تشخیص مکمل های اصل از مکمل های تقلبی هستیم:

1-برچسب ها (لیبل ها) را بررسی کنید

مکمل های جعلی دارای فونت های نامنظم هستند یا ممکن است غلط های املایی در بسته بندی داشته باشد و یا لوگو محصول نادرست و با رنگ های اشتباه باشد.

اگر روی لیبل مکمل را خراش دهید، یک کد ۱۶ رقمی روی لیبل مشاهده میکنید.با وارد کردن اطلاعات ثبت شده روی لیبل کالا در سایت یا سامانه ttac اطلاعات مربوط به مکمل خریداری شده خود را به طور دقیق مشاهده کنید.

2- بررسی درپوش مکمل:

ابتدا مکمل بایستی کاملا پلمپ باشد.اگر محصول درپوش نداشته باشد ، محصول جعلی استو چنانچه پوشش داخلی یا (اصطلاحا پد که ساختار پنبه‌ای دارد) در قسمت داخلی درپوش شل و بی کیفیت باشد نشان دهنده کیفیت نامناسب فرآورده است.

 

 

3- تاریخ انقضا:

مکمل های ورزشی نیز مانند سایر محصولات دارویی بایستی تاریخ انتقضای معتبر و خوانا باشد.استفاده از مکمل های تاریخ گذشته همراه با عوارض جانبی خواهد بود.

4- طعم ، بو ، رنگ و انحلال پذیری مکمل ها:

مکمل های تقلبی به سختی در آب حل می شوند ، شما باید یک تکان دهنده خوب در شیکر دهید تا مخلوط شود ، مکمل های اصلی به راحتی مخلوط می شوند.

مکمل های اصلی دارای بافت صاف هستند در حالی که انواع تقلبی دارای بافت نامنظم هستند.

مکمل های تقلبی دارای بوی تند و طعم بد هستند.

5-درپوش آلومینیومی روی محصول:

درپوش اصلی دارای نام تجاری است که بر روی آن تأیید شده است.اگر درپوش ساده یا سبک باشد ، آن مکمل تقلبی است.

6- هولوگرام محصول:

اکثر مکمل های معتبر دارای هولوگرام سه بعدی هستند که جعل آن دشوار است.نحوه مشاهده هولوگرام تأمین کننده اصلی را از وب سایت آنها بررسی کنید.

در نهایت بهترین راه برای اطمینان از اصل بودن مکمل بدنسازی:

در این مقاله نحوه تشخیص مکمل اصل از سایر نمونه های تقلبی را بررسی کردیم. اما مطمئن ترین راه برای تهیه مکمل ها چیست؟اینکه مکمل ها را تنها از مراجع دارای صلاحیت مانند داروخانه تهیه کنید تا با اطمینان خاطر از محصول خود استفاده کنید.

 

نظر خود را بیان کنید
بستن