شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

عوارض داروهای گیاهی؟

مردم در سراسر جهان از زمان های بسیار دوراز داروهای گیاهی استفاده می کردند.برخلاف تصور عامه مردم،داروهای گیاهی کاملا بی خطر و بی ضرر نمیباشند و باید در انتخاب و مصرف آنها نکات مهمی را در نظر بگیریم.

اما دارو ها و مکمل های گیاهی چه هستند؟

داروی گیاهی یا مکمل گیاهی، به استفاده از گیاهان برای درمان بیماری ها و حفظ و تقویت سلامتی گفته میشود.

سابقه استفاده از مکمل های گیاهی به هزاران سال قبل برمی گردد. امروزه استفاده از مکمل های گیاهی در بین مصرف کنندگان رایج است. با این حال این مکمل ها برای همه افراد مناسب نیست.

حال در این مقاله به بررسی مزایا و معایب مربوط به داروهای گیاهی میپردازیم.

مزایای داروهای گیاهی:

داروهای گیاهی در مقایسه با داروهای شیمیایی نسبتا ارزان هستند چرا که منشا اولیه آنها برگرفته از طبیعت است.

داروهای گیاهی را می توان بصورت بدون نسخه و راحت تر از داروهای شیمیایی تهیه و مصرف نمود.

ممکن است نسبت به برخی داروهای شیمیایی عوارض جانبی کمتر و خفیف تری را داشته باشند.

معایب داروهای گیاهی:

هنگامی که داروهای گیاهی با داروهای گیاهی یا شیمیایی دیگر مصرف می شوند،می توانند با یکدیگر تداخل داشته و منجر به صدمه به سلامتی شوند.

مهم است که بدانیم گیاهانی که به عنوان داروی گیاهی استفاده می شوند ممکن است به جای اینکه کسی را درمان کند میتوانند فرد را مسموم کند

اگرچه داروهای گیاهی توانایی درمان بسیاری از بیماری ها را دارند ، اما دوره درمان در مقایسه با داروهای معمول معمولاً طولانی تر است. هنگام انجام درمان با استفاده از داروهای گیاهی ، فرد باید صبر و حوصله زیادی داشته باشد.

داروهای گیاهی در برخی موارد می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. قبل از استفاده از داروهای گیاهی باید اطمینان حاصل کنید که به گیاه خاصی که مصرف می کنید حساسیت ندارید. داروهای متداول همچنین می توانند باعث واکنش های آلرژیک شوند ، اما این داروها معمولاً با نسخه تجویز می شوند به همین دلیل احتمال واکنش های آلرژیک کمتر است.

هنگام انتخاب مکمل های گیاهی باید چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

اگر از مکمل های گیاهی استفاده می کنید ، دستورالعمل های برشور را به دقت دنبال کنید و فقط از دوز تجویز شده استفاده کنید.

دوز مصرفی و مدت زمان مصرف دارو های گیاهی باید طبق نظر پزشک و یا دکتر داروساز خود تعیین شود و هرگز از دوز توصیه شده فراتر نروید.

مراقب عوارض جانبی احتمالی داروهای گیاهی باشید. در صورت بروز علائمی مانند حالت تهوع ، سرگیجه ، سردرد یا ناراحتی معده ، مقدار مصرف را کاهش داده و یا مصرف مکمل گیاهی را متوقف کنید.

نسبت به بروز واکنشهای آلرژیک هوشیار باشید.چرا که واکنشهای آلرژیک شدید حتی می تواند باعث اختلالات تنفسی شود.

 

 

نظر خود را بیان کنید
بستن