شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

استئوکر 200 م ل شربت - ويتابيوتيکس

OSTEOCARE 200 ML SYRUP - VITABIOTICS
1٬526٬000 ریال
تولید کننده: ویتابیوتیکس
شناسه کالا در انبار: 6260966900477
شماره پارت تولید کننده: 270001
در انبار
+ -

مشخصات و ویژگی های شربت استئوکر 200 میل :

شربت استئوکر ویتابیوتیکس یک منبع غنی از کلسیم به همراه ویتامین D و مواد معدنی منیزیم و روی می باشد که در داروخانه آنلاین شبانه روزی دکتر عابدی در دسته مادر و کودک وزیر دسته مکمل رشد واستخوان کودک موجود میباشد. شربت استئوکر علاوه بر بهبود سلامت و پیشگیری از پوکی استخوان، تضمین کننده ی رشد و نمو حداکثری کودکان و نوجوانان در سنین رشد می باشد.

شربت استوکر که به آن شربت کلسیم هم گفته می‌شود از مکمل‌هایی است که با هدف درمان کمبود ویتامین D و قوی‌تر شدن استخوان‌ها جهت بهبود بیماری پوکی استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول همچنین موجب تنظیم حرکت مایعات در روده شده و برای موارد دیگری همچون رفع مشکلات قلبی عروقی، کمک به عملکرد طبیعی قلب، عضلات و اعصاب و همچنین برطرف کردن بی اشتهایی قابلیت استفاده دارد. توجه داشته باشید که دریافت کلسیم به میزان کافی، آثار مثبتی در کاهش فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا نیز نشان داده است.

 

جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوان ها تنها خاصیت شربت استئوکر ویتابیوتیکس نیست. مصرف کلسیم به تنهایی ممکن است سبب رسوب آن در رگ های خونی شود. وجود منیزیم سبب جذب بهتر کلسیم شده و زینک و ویتامین D3 نیز در کنار آن، علاوه بر تقویت استخوان ها به سلامت عضلات، بهبود انتقال پیام های عصبی و حتی نظم ضربان قلب نیز کمک می کنند. همه این تاثیرات در واقع به خاطر حضور این عناصر در کنار هم و طی واکنش های زنجیره بار ایجاد می شود.

 

کودکان و نوجوانان در سنین رشد، برای استخوان سازی نیاز شدیدی به کلسیم دارند. مصرف مکمل های کلسیم مانند شربت استئوکر می تواند نیازهای بدن آن ها را تأمین کند. زیرا در این مکمل عناصری وجود دارد که به جذب بهتر کلسیم و استخوان سازی کمک می کند.

 

ویتامین D3 یکی از مهم ترین شریک های کلسیم برای ساخت استخوان و افزایش تراکم استخوان است. این ویتامین به کمک منیزیم به فرم فعال خود تبدیل شده و استخوان سازی را افزایش می دهد. در نتیجه مصرف شربت استئوکر ویتابیوتیکس برای افزایش قد کودکان و نوجوانان مؤثر خواهد بود.

 

رشد کودکان تنها به معنای رشد قدی نیست. بلکه رشد صحیح ماهیچه ها، سیستم عصبی و سیستم ایمنی جزو مهم ترین بخش های آن است. اگر می خواهید این بخش ها در بدن کودک شما به خوبی رشد کنند، تنظیم یک برنامه غذایی خوب و خرید شربت استئوکر می تواند جزو اولین قدم های شما باشد. عنصر زینک و منیزیم برای رشد مغز، سلامت ماهیچه ها و تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم هستند. به خصوص در سنین کودکی که این سیستم ها در هنوز در حال رشد و تکمیل شدن هستند.

 

بیشتر رشد استخوان در سالهای نوجوانی اتفاق می افتد. اما با بالا رفتن سن این رشد به تدریج کم شده تا زمانی که کاملاً متوقف شود. میزان تراکم استخوان در زنان تا حدود 40 سالگی ثابت می ماند. اما بعد از 40 سالگی به ازای هر سال 0.5% تا 1%، تحلیل استخوان در زنان اتفاق می افتد. این تحلیل در مردان دهه های 50 به بعد رخ می دهد. تحلیل استخوانی مخصوصاً در کسانی رخ می دهد که میزان دریافتی کلسیم کافی نداشته اند.

 

تحقیقات نشان داده است که مصرف مکمل هایی مانند شربت استئوکر که ویتامین D3 را همراه کلسیم دارند، در مردان باعث افزایش توده ی استخوانی و تراکم استخوان شده و در زنان از ایجاد پوکی استخوان پس از یائسگی جلوگیری می کند. مصرف خوراکی منیزیم  نیز می تواند باعث افزایش تراکم استخوانی و کاهش سرعت تحلیل استخوان شود.

 

همچنین مصرف کلسیم به همراه ویتامین D3 می تواند از افتادن و شکستگی استخوانها جلوگیری کند. این اثر به واسطه ی کمک به حفظ تعادل و نرمال کردن فشار خون سیستولی و تا حدی افزایش تراکم استخوانی مکمل های  حاوی کلسیم و ویتامین دی 3 است. همچنین مطابق مطالعات، افزایش مصرف منیزیم باعث کاهش شکستگی های استخوان به یک سوم می شود.

 

شربت استئوکر همچنین می توانند باعث تقویت دندان ها مخصوصاً در افراد سالمند شود. همچنین کلسیم و د3 هر دو در استحکام بیشتر دندان و کاهش ریسک پوسیدگی در اطفال موثرند.

 

به طور کلی 99% از کلسیم موجود در بدن ما در ساختار استخوانها و 1% باقی مانده در خون وجود دارند. مصرف به اندازه کلسیم در حین دوران رشد برای کودکان و نوجوانان, و دوران بارداری و شیردهی ضروری است، شربت Osteocare فرمولی متعادل و یک منبع غنی از کلسیم ،منیزیم ،روی و ویتامینD3 می باشد که به حفظ استخوان ها و دندان های قوی و سالم و همچنین سلامت قلب ، ماهیچه ها و اعصاب کمک می کند.

 

کلسیم برای منیزالیزاسیون استخوانی (اشباع ماتریکس استخوانی با مواد معدنی) و رشد استخوان ضروری است. سرعت رسوب کلسیم در استخوان متناسب با سرعت رشد است. مقدار جذب کلسیم در سنین رشد یکی از چند فاکتور مهم برای رسیدن به حداکثر توده استخوانی است. رژیم غذایی که حاوی مقدار ناکافی کلسیم می باشد ممکن است سبب کاهش توده استخوانی شود و ریسک پوکی استخوان را در سال های بعدی زندگی افزایش دهد. بدن از دو طریق کلسیم مورد نیاز را دریافت می کند.  یکی با خوردن غذاها یا مکمل های حاوی کلسیم و دیگری با گرفتن از ذخیره کلسیم در بدن، در درجه اول استخوان ها.

 

منابع غذایی مناسب حاوی کلسیم شامل لبنیات است که بیشترین غلظت را در هر وعده کلسیم بسیار قابل جذب دارند و ماهی قزل آلا ، سبزیجات برگ تیره ، لوبیا و غذاهای سویا که مقادیر مختلف کلسیم قابل جذب دارند. اگر فرد غذاهای حاوی کلسیم را به اندازه کافی مصرف نکند ، بدن کلسیم را از استخوان ها پاک می کند. در حالت ایده آل ، کلسیم «استخراج شده» از استخوان ها در مرحله بعدی جایگزین می شود. اما این همیشه اتفاق نمی افتد. از همه مهمتر ، این بازپرداخت به سادگی با خوردن کلسیم بیشتر قابل انجام نیست.

 

مصرف مکمل کلسیم از کاهش توده استخوانی (که با افزایش سن در مردان و زنان ایجاد می شود) جلوگیری کرده و توصیه می شود خانم ها قبل از یائسگی بیش از 1000 میلی گرم و پس از یائسگی 1500 میلی گرم کلسیم دریافت نمایند.

 

پوکی استخوان (استئوپروز) یکی از ویرانگرترین بیماری های دستگاه اسکلتی است. عارضه پوکی استخوان در صورت نداشتن فعالیت بدنی و تغذیه ناکافی از دوران کودکی آغاز می شود که معمولاً این عارضه ناشی از کاهش میزان آهکی شدن (کلسیفه شدن) بافت استخوانی است. در بزرگسالی مواد معدنی استخوان به تدریج کاهش می یابند و روند این بیماری پس از سن 35 سالگی در انسان عارض می شود. اگر مواد معدنی استخوان کافی نباشد، بعدها فرد در زندگی تا حد زیادی در معرض خطر شکستگی استخوان قرار می گیرد. زنان چهار برابر مردان درمعرض پوکي استخوان قراردارند

 

نسبت منیزیم به کلسیم در بدن بسیار حیاتی است و مصرف کلسیم حتماً باید در تعادل با منیزیمِ مصرفی باشد و کمبود منیزیم باعث کاهش جذب کلسیم می شود. نقش اساسی در سلامت سیستم عصبی و ماهیچه های قلب دارد.

 

روی موجود در شربت استئوکر ویتابیوتیکس در ساختن استخوان‌ها نقش بسزایی دارد، باعث حفظ رشد و کلسیم دار شدن استخوان می‌شود. یک عنصر ضروری در تغذیه انسان، با گستره وسیعی از نقش‌های بیولوژیکی است. روی نقش ساختاری و تنظیم کننده در بیش از ۲۰۰ آنزیم شناخته شده در بدن انسان را دارد. روی در تمام ارگان ها، بافت ها، مایعات و ترشحات بدن، موجود است. متاسفانه شیوع کمبود متوسط تا شدید روی در کشورهای در حال توسعه بالاست.

 

جهت بهبود سلامت استخوان ها، دندان‌ها و باعث جذب بیشتر کلسیم از روده کوچک می‌شود. رشد و تقویت استخوان‌ها و متابولیسم کلسیم تا حدود زیادی مربوط به این ویتامین است. ویتامین D تحت تاثیر اشعه آفتاب در پوست سنتز می‌شود و یک ویتامین محلول در چربی است. همچنین از طریق رژیم غذایی نیز بدست می‌آید. ویتامین D به جذب کلسیم، فسفر و سایر مواد معدنی در لوله گوارشی کمک می‌کند. همچنین جهت انجام عملکرد طبیعی غده پاراتیروئید که تنظیم کننده میزان کلسیم در خون است، ضروری است. نوزادان و نیز افرادی که در سن بلوغ هستند جهت تشکیل مناسب دندان و استخوان به ویتامین D بسیار نیاز دارند.

 

کمبود روی یا اختلال در متابولیسم روی می‌تواند عوارض جانبی عمیقی روی سلامت داشته باشد. عوارض کمبود روی شامل: کاهش قوه بینایی و چشایی، ابتلا به انواع عفونت ها، تاخیر در بلوغ جنسی (در مردان)، توقف رشد، کاهش اشتها و وزن، ریزش مو و خشکی پوست است. شایع ترین علامت کمبود ویتامین D ناتوانی در کلسیفیه کردن استخوان‌ها است.

 

همچنین خراب شدن سریع دندان ها، تاخیر در رشد و شکل گیری غیر عادی استخوان‌ها در کودکان و نرمی استخوان از علایم دیگر کمبود ویتامین D به شمار می‌آید. ضعف عضلانی کاهش قدرت بدنی، جذب غیر کارآمد مواد معدنی و پیری زودرس نیز ممکن است بروز کند. مصرف به اندازه  شربت استئوکر ویتابیوتیکس از ایجاد این بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

شرکت ویتابیوتیکس با بیش از 50 سال فعالیت، امروزه یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید مکمل های تغذیه ای و دارویی در جهان به شمار می آید. مکمل های تغذیه ای این شرکت به صورت تخصصی برای گروه های سنی و جنسیتی جامعه مدرن و بر اساس آخرین تحقیقات دانشمندان علوم دارویی، پزشکی و علوم تغذیه تولید می شود. اولین قدم های ویتابیوتیکس در سال 1971 با تولید محصول اولترا برای از بین بردن زخم های دهان برداشته شد و در سال های بعد امگا اچ 3 به عنوان یکی از اولین و غنی ترین مکملهای تغذیه ای به جهان معرفی گردید. این محصول با بروزرسانی بر روی ترکیبات آن، بعد از گذشت سال ها همچنان به سراسر جهان صادر می شود.

 

 

 

 

  


فواید استفاده از شربت استئوکر 200 میل ویتابیوتیکس :

  • تقویت استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان

  • تشکیل ماتریکس لازم جهت شکل گیری استخوان ها

  • کمک به بهبود روند ترمیم استخوان پس از شکستگی ها

  • تامین کلسیم مورد نیاز بدن در دوران یائسگی و بعد از آن

  • قابل استفاده برای کودکان بالای یک سال و بزرگسالان

  • فاقد لاکتوز، رنگ های مصنوعی و نگهدارنده های الکلی

  • کمک به حفظ سلامت مادر و جنین در دوران بارداری

  • تأمین کمبودهای تغذیه ای بدن

  • کمک به انقباض بهتر ماهیچه ها

  • حاوی کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D3

  • بدون چربی و فاقد ترکیبات لبنی

  • مورد نیاز تمام رده های سنی

  • با طعم بسیار مطلوب پرتقال

  • ایده آل برای کودکان

 


نحوه استفاده ازشربت استئوکر ویتابیوتیکس: 

  • کودکان 2-1 سال:روزی 2 بار هر بار 1 قاشق مرباخوری پر

  • کودکان 12-3 سال: روزی 2 تا 3 بار هر بار 1 قاشق مربا خوری پر

  • بزرگسالان: روزی 2 بار هر بار 2 قاشق مرباخوری پر

  • در بارداری و شیردهی: روزی 2 بار هربار 2 قاشق مرباخوری پر

  • هر قاشق مرباخوری معادل 5 میلی لیتر میباشد.

  • قبل از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید.

بهترین زمان مصرف:

  • بهترین زمان مصرف مکمل های کلسیم 1 ساعت بعد از غذا همراه با یک لیوان آب است.

بهترین روش مصرف :

 

  • کودکان 2-1 سال:روزی 2 بار هر بار 1 قاشق مرباخوری پر

  • کودکان 12-3 سال: روزی 2 تا 3 بار هر بار 1 قاشق مربا خوری پر

  • بزرگسالان: روزی 2 بار هر بار 2 قاشق مرباخوری پر

  • هر قاشق مرباخوری معادل 5 میلی لیتر میباشد.

  • قبل از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید.

 

مصرف در دوران بارداری:

 

  • روزی 2 بار هربار 2 قاشق مرباخوری پر

 

توصیه دکتر داروساز /مشاور  دررابطه با استفاده از اسم محصول:

 


دقت کنید:

   هشدار مصرف:

 

     . این فرآورده حاوی گلوتن میباشد. 

 

     . جذب خوراکی کلسیم باغذاهای فیبر دار، غذاهای حاوی اگزالیک اسید (اسفناج) و غذاهای حاوی سبوس و فسفر (شیر و لبنیات) کم می شود. همچنین جذب خوراکی کلسیم همراه با آهن و آنتی               بیوتیک ها (تتراساکلین ها و سیپروفلوکساسین) دچار اشکال می شود. 

 

  • به منظور جلوگیری از بروز تداخلات دارویی، این محصول را با فاصله از سایر داروها و مکمل‌ها به خصوص مکمل های آهن مصرف نمایید.

  • در دوران بارداری و شیردهی و یا چنانچه هر داروی دیگری مصرف می کنید با پزشک و یا داروساز مشورت نمایید.

  • در صورتی که تحت مراقبت پزشکی هستید و یا در صورت مصرف داروهای دیگر با پزشک مشورت نمایید.

  • در صورت بارداری و یا شیردهی، قبل از مصرف این فرآورده با پزشک خود مشورت نمایید.

  • این فرآورده جهت تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نیست.

  • این فرآورده حاوی گلوتن میباشد.

  • جذب خوراکی کلسیم باغذاهای فیبر دار، غذاهای حاوی اگزالیک اسید (اسفناج) و غذاهای حاوی سبوس و فسفر (شیر و لبنیات) کم می شود. همچنین جذب خوراکی کلسیم همراه با آهن و آنتی بیوتیک ها (تتراساکلین ها و سیپروفلوکساسین) دچار اشکال می شود

   عوارض جانبی:

  • در صورت مصرف همزمان دیگوکسین، دیلتیازم، وراپامیل، لیتیم، لووتیروکسین، هیدروکلروتیازید، سوتالول،  برخی آنتی بیوتیک ها (تتراسایکلین ها و سیپروفلوکساسین، داروهای ضداسید معده، آملودیپین، تریامترن و اسپیرونولاکتون، شل کننده های عضلانی و گلی کلازید و کلیبنکلامید، فنوباربیتال و استروژن ها جهت کاهش تداخلات با پزشک یا داروساز مشورت شود.

  • مصرف مکمل های کلسیم برای افرادی که به صورت طولانی از داروهای کورتونی، داروهای ضد تشنج، فوروزماید، ملین های محرک مانند بیزا کودیل و سنا استفاده می کنند توصیه می شود.

  • درصورت مصرف همزمان مکمل های آهن، لیکوپن، پره و پروبیوتیکی  سیر، جینکگو، جنسینگ، مریم گلی و گلوکزامین جهت کاهش تداخلات با پزشک یا داروساز مشورت شود.

  • مصرف غذاها با میزان بالای سبوس و فسفر (شیر و لبنیات)، کافئین، فیبر، اگزالیک اسید و نمک باعث افزایش دفع کلسیم یا کاهش جذب آن می شوند.

  • رژیم غذایی پر پروتئین مخصوصاً پروتئین های حیوانی باعث افزایش دفع کلسیم و رژیمهای کم پروتئین باعث کاهش جذب کلسیم می شوند. رژیم متعادل که در آن حدود 10 تا 20% انرژی دریافتی از پروتئین باشد، تاثیری بر میزان کلسیم نخواهد داشت.  جذب کلسیم در افراد سیگاری کاهش پیدا می کند.

  • مصرف مکمل کلسیم در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، هایپو و هایپرفسفاتمی، مشکلات کلیه و سارکوئیدز بهتر است تحت نظر پزشک باشد.

 

     شرایط نگهداری:

  • پس از مصرف در بطری را کاملا بسته و در جای خشک و خنک نگهداری نمایید.

  • دور از دسترس کودکان و در دمای زیر 25 درجه نگهداری شود.

  • از قرار دادن دارو در یخچال خودداری کنید.

 


ترکیبات :

 

                نام                         مقدار             نیاز روزانه    
Calcium 500 mg 72 %
Magnesium 150 mg 50 %
Zinc 6 mg 40 %
Vitamin D3 400 IU/ 10 ug 100 %

 


حرف آخر

مقایسه اسم محصول با  محصولات خوب در این زمینه،پیشنهاد دکتر داروساز و انتخاب صحیح شما:

 

 

 

در صورتی که همچنان نیازبه مشاوره قبل از خریدارید میتوانید با پشتیبانی آنلاین وب سایت داروخانه دکتر عابدی به صورت شبانه روزی درارتباط باشید. 

 


سوالات متداول 

سوال اول: دختر من 2 سالشه دکتر گفت رشد قدش ضعیف بوده و بعدش این شربتو نوشت، خواستم بپرسم تاثیری در افزایش قد کودک داره، نحوه مصرفش برای کودک 2 ساله به چه صورت است؟

  پاسخ: شربت استئوکر سرشار از کلسیم است که به تقویت استخوان های کودک شما کمک می کند، مصرف این محصول در کودکان به دلیل اینکه در سن رشد هستند بسیار مفید بوده و در رشد و نمو کودک اثر مثبت می گذارد. همچنین شربت استئوکر حاوی ترکیبات منحصر به فردی است که به جذب بهتر کلسیم کمک می کند و در افزایش قد کودک شما بسیار موثر است. نحوه مصرف این محصول برای کودکان یک تا دو ساله روزانه دو قاشق غذاخوری (معادل 5 میلی لیتر) می باشد.

 

سوال دوم: فرق شربت کلسیکر با استئوکر چیه؟؟ کدومش برای پسر یه ساله بهتره؟

  پاسخ: هر دو شربت استئوکر و کلسیکر مکمل های قوی برای تامین کلسیم و مناسب برای کودک شما می باشد. شربت اسنئوکر محصول شرکت ویتابیوتیکس در کشور انگلستان می باشد در حالیکه شربت کلسیکر محصول شرکت ویتان در آلمان است. هر دوی این محصولات حاوی ترکیبات یکسان می باشند، از دیگر تفاوت شربت کلسی کر با استئوکر در مقدار دوز زینک موجود در آنها است شربت استئوکر حاوی زینک بیشتری از شربت کلسی کر می باشد

 

سوال سوم:  این شربت برای افزایش قد کودک اثر داره؟

  پاسخ:  این محصول سرشار از کلسیم است و در تقویت و استحکام مفاصل و استخوان ها بسیار تاثیر گذار است. در صورت مصرف شربت استئوکر در سنین رشد کودک نقش مهمی در افزایش قد کودک دارد.

 

سوال چهارم: مصرف همزمان اين شربت با شربت فرو ويتا براي بچه ٣ ساله مشکلي نداره؟

  پاسخ: در صورتی که روزانه 5 سی سی استئوکر و 5 سی سی فروویتا مصرف شود مشکلی نخواهد داشت.

 

سوال پنجم:

  پاسخ:

مشخصات محصول
نام ویژگی مقدار ویژگی
نوع شربت
وزن 200 ml
کشور سازنده ایران
تحت لیسانس انگلیس
نوع محفظه شیشه ای
کارکرد جلوگیری از پوکی استخوان و ترمیم مفاصل
بررسی و نظر خود را بنویسید
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
  • متنفرم
  • عاشق این محصولم
*
*
*
*

مشخصات و ویژگی های شربت استئوکر 200 میل :

شربت استئوکر ویتابیوتیکس یک منبع غنی از کلسیم به همراه ویتامین D و مواد معدنی منیزیم و روی می باشد که در داروخانه آنلاین شبانه روزی دکتر عابدی در دسته مادر و کودک وزیر دسته مکمل رشد واستخوان کودک موجود میباشد. شربت استئوکر علاوه بر بهبود سلامت و پیشگیری از پوکی استخوان، تضمین کننده ی رشد و نمو حداکثری کودکان و نوجوانان در سنین رشد می باشد.

شربت استوکر که به آن شربت کلسیم هم گفته می‌شود از مکمل‌هایی است که با هدف درمان کمبود ویتامین D و قوی‌تر شدن استخوان‌ها جهت بهبود بیماری پوکی استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول همچنین موجب تنظیم حرکت مایعات در روده شده و برای موارد دیگری همچون رفع مشکلات قلبی عروقی، کمک به عملکرد طبیعی قلب، عضلات و اعصاب و همچنین برطرف کردن بی اشتهایی قابلیت استفاده دارد. توجه داشته باشید که دریافت کلسیم به میزان کافی، آثار مثبتی در کاهش فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا نیز نشان داده است.

 

جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوان ها تنها خاصیت شربت استئوکر ویتابیوتیکس نیست. مصرف کلسیم به تنهایی ممکن است سبب رسوب آن در رگ های خونی شود. وجود منیزیم سبب جذب بهتر کلسیم شده و زینک و ویتامین D3 نیز در کنار آن، علاوه بر تقویت استخوان ها به سلامت عضلات، بهبود انتقال پیام های عصبی و حتی نظم ضربان قلب نیز کمک می کنند. همه این تاثیرات در واقع به خاطر حضور این عناصر در کنار هم و طی واکنش های زنجیره بار ایجاد می شود.

 

کودکان و نوجوانان در سنین رشد، برای استخوان سازی نیاز شدیدی به کلسیم دارند. مصرف مکمل های کلسیم مانند شربت استئوکر می تواند نیازهای بدن آن ها را تأمین کند. زیرا در این مکمل عناصری وجود دارد که به جذب بهتر کلسیم و استخوان سازی کمک می کند.

 

ویتامین D3 یکی از مهم ترین شریک های کلسیم برای ساخت استخوان و افزایش تراکم استخوان است. این ویتامین به کمک منیزیم به فرم فعال خود تبدیل شده و استخوان سازی را افزایش می دهد. در نتیجه مصرف شربت استئوکر ویتابیوتیکس برای افزایش قد کودکان و نوجوانان مؤثر خواهد بود.

 

رشد کودکان تنها به معنای رشد قدی نیست. بلکه رشد صحیح ماهیچه ها، سیستم عصبی و سیستم ایمنی جزو مهم ترین بخش های آن است. اگر می خواهید این بخش ها در بدن کودک شما به خوبی رشد کنند، تنظیم یک برنامه غذایی خوب و خرید شربت استئوکر می تواند جزو اولین قدم های شما باشد. عنصر زینک و منیزیم برای رشد مغز، سلامت ماهیچه ها و تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم هستند. به خصوص در سنین کودکی که این سیستم ها در هنوز در حال رشد و تکمیل شدن هستند.

 

بیشتر رشد استخوان در سالهای نوجوانی اتفاق می افتد. اما با بالا رفتن سن این رشد به تدریج کم شده تا زمانی که کاملاً متوقف شود. میزان تراکم استخوان در زنان تا حدود 40 سالگی ثابت می ماند. اما بعد از 40 سالگی به ازای هر سال 0.5% تا 1%، تحلیل استخوان در زنان اتفاق می افتد. این تحلیل در مردان دهه های 50 به بعد رخ می دهد. تحلیل استخوانی مخصوصاً در کسانی رخ می دهد که میزان دریافتی کلسیم کافی نداشته اند.

 

تحقیقات نشان داده است که مصرف مکمل هایی مانند شربت استئوکر که ویتامین D3 را همراه کلسیم دارند، در مردان باعث افزایش توده ی استخوانی و تراکم استخوان شده و در زنان از ایجاد پوکی استخوان پس از یائسگی جلوگیری می کند. مصرف خوراکی منیزیم  نیز می تواند باعث افزایش تراکم استخوانی و کاهش سرعت تحلیل استخوان شود.

 

همچنین مصرف کلسیم به همراه ویتامین D3 می تواند از افتادن و شکستگی استخوانها جلوگیری کند. این اثر به واسطه ی کمک به حفظ تعادل و نرمال کردن فشار خون سیستولی و تا حدی افزایش تراکم استخوانی مکمل های  حاوی کلسیم و ویتامین دی 3 است. همچنین مطابق مطالعات، افزایش مصرف منیزیم باعث کاهش شکستگی های استخوان به یک سوم می شود.

 

شربت استئوکر همچنین می توانند باعث تقویت دندان ها مخصوصاً در افراد سالمند شود. همچنین کلسیم و د3 هر دو در استحکام بیشتر دندان و کاهش ریسک پوسیدگی در اطفال موثرند.

 

به طور کلی 99% از کلسیم موجود در بدن ما در ساختار استخوانها و 1% باقی مانده در خون وجود دارند. مصرف به اندازه کلسیم در حین دوران رشد برای کودکان و نوجوانان, و دوران بارداری و شیردهی ضروری است، شربت Osteocare فرمولی متعادل و یک منبع غنی از کلسیم ،منیزیم ،روی و ویتامینD3 می باشد که به حفظ استخوان ها و دندان های قوی و سالم و همچنین سلامت قلب ، ماهیچه ها و اعصاب کمک می کند.

 

کلسیم برای منیزالیزاسیون استخوانی (اشباع ماتریکس استخوانی با مواد معدنی) و رشد استخوان ضروری است. سرعت رسوب کلسیم در استخوان متناسب با سرعت رشد است. مقدار جذب کلسیم در سنین رشد یکی از چند فاکتور مهم برای رسیدن به حداکثر توده استخوانی است. رژیم غذایی که حاوی مقدار ناکافی کلسیم می باشد ممکن است سبب کاهش توده استخوانی شود و ریسک پوکی استخوان را در سال های بعدی زندگی افزایش دهد. بدن از دو طریق کلسیم مورد نیاز را دریافت می کند.  یکی با خوردن غذاها یا مکمل های حاوی کلسیم و دیگری با گرفتن از ذخیره کلسیم در بدن، در درجه اول استخوان ها.

 

منابع غذایی مناسب حاوی کلسیم شامل لبنیات است که بیشترین غلظت را در هر وعده کلسیم بسیار قابل جذب دارند و ماهی قزل آلا ، سبزیجات برگ تیره ، لوبیا و غذاهای سویا که مقادیر مختلف کلسیم قابل جذب دارند. اگر فرد غذاهای حاوی کلسیم را به اندازه کافی مصرف نکند ، بدن کلسیم را از استخوان ها پاک می کند. در حالت ایده آل ، کلسیم «استخراج شده» از استخوان ها در مرحله بعدی جایگزین می شود. اما این همیشه اتفاق نمی افتد. از همه مهمتر ، این بازپرداخت به سادگی با خوردن کلسیم بیشتر قابل انجام نیست.

 

مصرف مکمل کلسیم از کاهش توده استخوانی (که با افزایش سن در مردان و زنان ایجاد می شود) جلوگیری کرده و توصیه می شود خانم ها قبل از یائسگی بیش از 1000 میلی گرم و پس از یائسگی 1500 میلی گرم کلسیم دریافت نمایند.

 

پوکی استخوان (استئوپروز) یکی از ویرانگرترین بیماری های دستگاه اسکلتی است. عارضه پوکی استخوان در صورت نداشتن فعالیت بدنی و تغذیه ناکافی از دوران کودکی آغاز می شود که معمولاً این عارضه ناشی از کاهش میزان آهکی شدن (کلسیفه شدن) بافت استخوانی است. در بزرگسالی مواد معدنی استخوان به تدریج کاهش می یابند و روند این بیماری پس از سن 35 سالگی در انسان عارض می شود. اگر مواد معدنی استخوان کافی نباشد، بعدها فرد در زندگی تا حد زیادی در معرض خطر شکستگی استخوان قرار می گیرد. زنان چهار برابر مردان درمعرض پوکي استخوان قراردارند

 

نسبت منیزیم به کلسیم در بدن بسیار حیاتی است و مصرف کلسیم حتماً باید در تعادل با منیزیمِ مصرفی باشد و کمبود منیزیم باعث کاهش جذب کلسیم می شود. نقش اساسی در سلامت سیستم عصبی و ماهیچه های قلب دارد.

 

روی موجود در شربت استئوکر ویتابیوتیکس در ساختن استخوان‌ها نقش بسزایی دارد، باعث حفظ رشد و کلسیم دار شدن استخوان می‌شود. یک عنصر ضروری در تغذیه انسان، با گستره وسیعی از نقش‌های بیولوژیکی است. روی نقش ساختاری و تنظیم کننده در بیش از ۲۰۰ آنزیم شناخته شده در بدن انسان را دارد. روی در تمام ارگان ها، بافت ها، مایعات و ترشحات بدن، موجود است. متاسفانه شیوع کمبود متوسط تا شدید روی در کشورهای در حال توسعه بالاست.

 

جهت بهبود سلامت استخوان ها، دندان‌ها و باعث جذب بیشتر کلسیم از روده کوچک می‌شود. رشد و تقویت استخوان‌ها و متابولیسم کلسیم تا حدود زیادی مربوط به این ویتامین است. ویتامین D تحت تاثیر اشعه آفتاب در پوست سنتز می‌شود و یک ویتامین محلول در چربی است. همچنین از طریق رژیم غذایی نیز بدست می‌آید. ویتامین D به جذب کلسیم، فسفر و سایر مواد معدنی در لوله گوارشی کمک می‌کند. همچنین جهت انجام عملکرد طبیعی غده پاراتیروئید که تنظیم کننده میزان کلسیم در خون است، ضروری است. نوزادان و نیز افرادی که در سن بلوغ هستند جهت تشکیل مناسب دندان و استخوان به ویتامین D بسیار نیاز دارند.

 

کمبود روی یا اختلال در متابولیسم روی می‌تواند عوارض جانبی عمیقی روی سلامت داشته باشد. عوارض کمبود روی شامل: کاهش قوه بینایی و چشایی، ابتلا به انواع عفونت ها، تاخیر در بلوغ جنسی (در مردان)، توقف رشد، کاهش اشتها و وزن، ریزش مو و خشکی پوست است. شایع ترین علامت کمبود ویتامین D ناتوانی در کلسیفیه کردن استخوان‌ها است.

 

همچنین خراب شدن سریع دندان ها، تاخیر در رشد و شکل گیری غیر عادی استخوان‌ها در کودکان و نرمی استخوان از علایم دیگر کمبود ویتامین D به شمار می‌آید. ضعف عضلانی کاهش قدرت بدنی، جذب غیر کارآمد مواد معدنی و پیری زودرس نیز ممکن است بروز کند. مصرف به اندازه  شربت استئوکر ویتابیوتیکس از ایجاد این بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

شرکت ویتابیوتیکس با بیش از 50 سال فعالیت، امروزه یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید مکمل های تغذیه ای و دارویی در جهان به شمار می آید. مکمل های تغذیه ای این شرکت به صورت تخصصی برای گروه های سنی و جنسیتی جامعه مدرن و بر اساس آخرین تحقیقات دانشمندان علوم دارویی، پزشکی و علوم تغذیه تولید می شود. اولین قدم های ویتابیوتیکس در سال 1971 با تولید محصول اولترا برای از بین بردن زخم های دهان برداشته شد و در سال های بعد امگا اچ 3 به عنوان یکی از اولین و غنی ترین مکملهای تغذیه ای به جهان معرفی گردید. این محصول با بروزرسانی بر روی ترکیبات آن، بعد از گذشت سال ها همچنان به سراسر جهان صادر می شود.

 

 

 

 

  


فواید استفاده از شربت استئوکر 200 میل ویتابیوتیکس :

  • تقویت استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان

  • تشکیل ماتریکس لازم جهت شکل گیری استخوان ها

  • کمک به بهبود روند ترمیم استخوان پس از شکستگی ها

  • تامین کلسیم مورد نیاز بدن در دوران یائسگی و بعد از آن

  • قابل استفاده برای کودکان بالای یک سال و بزرگسالان

  • فاقد لاکتوز، رنگ های مصنوعی و نگهدارنده های الکلی

  • کمک به حفظ سلامت مادر و جنین در دوران بارداری

  • تأمین کمبودهای تغذیه ای بدن

  • کمک به انقباض بهتر ماهیچه ها

  • حاوی کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D3

  • بدون چربی و فاقد ترکیبات لبنی

  • مورد نیاز تمام رده های سنی

  • با طعم بسیار مطلوب پرتقال

  • ایده آل برای کودکان

 


نحوه استفاده ازشربت استئوکر ویتابیوتیکس: 

  • کودکان 2-1 سال:روزی 2 بار هر بار 1 قاشق مرباخوری پر

  • کودکان 12-3 سال: روزی 2 تا 3 بار هر بار 1 قاشق مربا خوری پر

  • بزرگسالان: روزی 2 بار هر بار 2 قاشق مرباخوری پر

  • در بارداری و شیردهی: روزی 2 بار هربار 2 قاشق مرباخوری پر

  • هر قاشق مرباخوری معادل 5 میلی لیتر میباشد.

  • قبل از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید.

بهترین زمان مصرف:

  • بهترین زمان مصرف مکمل های کلسیم 1 ساعت بعد از غذا همراه با یک لیوان آب است.

بهترین روش مصرف :

 

  • کودکان 2-1 سال:روزی 2 بار هر بار 1 قاشق مرباخوری پر

  • کودکان 12-3 سال: روزی 2 تا 3 بار هر بار 1 قاشق مربا خوری پر

  • بزرگسالان: روزی 2 بار هر بار 2 قاشق مرباخوری پر

  • هر قاشق مرباخوری معادل 5 میلی لیتر میباشد.

  • قبل از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید.

 

مصرف در دوران بارداری:

 

  • روزی 2 بار هربار 2 قاشق مرباخوری پر

 

توصیه دکتر داروساز /مشاور  دررابطه با استفاده از اسم محصول:

 


دقت کنید:

   هشدار مصرف:

 

     . این فرآورده حاوی گلوتن میباشد. 

 

     . جذب خوراکی کلسیم باغذاهای فیبر دار، غذاهای حاوی اگزالیک اسید (اسفناج) و غذاهای حاوی سبوس و فسفر (شیر و لبنیات) کم می شود. همچنین جذب خوراکی کلسیم همراه با آهن و آنتی               بیوتیک ها (تتراساکلین ها و سیپروفلوکساسین) دچار اشکال می شود. 

 

  • به منظور جلوگیری از بروز تداخلات دارویی، این محصول را با فاصله از سایر داروها و مکمل‌ها به خصوص مکمل های آهن مصرف نمایید.

  • در دوران بارداری و شیردهی و یا چنانچه هر داروی دیگری مصرف می کنید با پزشک و یا داروساز مشورت نمایید.

  • در صورتی که تحت مراقبت پزشکی هستید و یا در صورت مصرف داروهای دیگر با پزشک مشورت نمایید.

  • در صورت بارداری و یا شیردهی، قبل از مصرف این فرآورده با پزشک خود مشورت نمایید.

  • این فرآورده جهت تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نیست.

  • این فرآورده حاوی گلوتن میباشد.

  • جذب خوراکی کلسیم باغذاهای فیبر دار، غذاهای حاوی اگزالیک اسید (اسفناج) و غذاهای حاوی سبوس و فسفر (شیر و لبنیات) کم می شود. همچنین جذب خوراکی کلسیم همراه با آهن و آنتی بیوتیک ها (تتراساکلین ها و سیپروفلوکساسین) دچار اشکال می شود

   عوارض جانبی:

  • در صورت مصرف همزمان دیگوکسین، دیلتیازم، وراپامیل، لیتیم، لووتیروکسین، هیدروکلروتیازید، سوتالول،  برخی آنتی بیوتیک ها (تتراسایکلین ها و سیپروفلوکساسین، داروهای ضداسید معده، آملودیپین، تریامترن و اسپیرونولاکتون، شل کننده های عضلانی و گلی کلازید و کلیبنکلامید، فنوباربیتال و استروژن ها جهت کاهش تداخلات با پزشک یا داروساز مشورت شود.

  • مصرف مکمل های کلسیم برای افرادی که به صورت طولانی از داروهای کورتونی، داروهای ضد تشنج، فوروزماید، ملین های محرک مانند بیزا کودیل و سنا استفاده می کنند توصیه می شود.

  • درصورت مصرف همزمان مکمل های آهن، لیکوپن، پره و پروبیوتیکی  سیر، جینکگو، جنسینگ، مریم گلی و گلوکزامین جهت کاهش تداخلات با پزشک یا داروساز مشورت شود.

  • مصرف غذاها با میزان بالای سبوس و فسفر (شیر و لبنیات)، کافئین، فیبر، اگزالیک اسید و نمک باعث افزایش دفع کلسیم یا کاهش جذب آن می شوند.

  • رژیم غذایی پر پروتئین مخصوصاً پروتئین های حیوانی باعث افزایش دفع کلسیم و رژیمهای کم پروتئین باعث کاهش جذب کلسیم می شوند. رژیم متعادل که در آن حدود 10 تا 20% انرژی دریافتی از پروتئین باشد، تاثیری بر میزان کلسیم نخواهد داشت.  جذب کلسیم در افراد سیگاری کاهش پیدا می کند.

  • مصرف مکمل کلسیم در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، هایپو و هایپرفسفاتمی، مشکلات کلیه و سارکوئیدز بهتر است تحت نظر پزشک باشد.

 

     شرایط نگهداری:

  • پس از مصرف در بطری را کاملا بسته و در جای خشک و خنک نگهداری نمایید.

  • دور از دسترس کودکان و در دمای زیر 25 درجه نگهداری شود.

  • از قرار دادن دارو در یخچال خودداری کنید.

 


ترکیبات :

 

                نام                         مقدار             نیاز روزانه    
Calcium 500 mg 72 %
Magnesium 150 mg 50 %
Zinc 6 mg 40 %
Vitamin D3 400 IU/ 10 ug 100 %

 


حرف آخر

مقایسه اسم محصول با  محصولات خوب در این زمینه،پیشنهاد دکتر داروساز و انتخاب صحیح شما:

 

 

 

در صورتی که همچنان نیازبه مشاوره قبل از خریدارید میتوانید با پشتیبانی آنلاین وب سایت داروخانه دکتر عابدی به صورت شبانه روزی درارتباط باشید. 

 


سوالات متداول 

سوال اول: دختر من 2 سالشه دکتر گفت رشد قدش ضعیف بوده و بعدش این شربتو نوشت، خواستم بپرسم تاثیری در افزایش قد کودک داره، نحوه مصرفش برای کودک 2 ساله به چه صورت است؟

  پاسخ: شربت استئوکر سرشار از کلسیم است که به تقویت استخوان های کودک شما کمک می کند، مصرف این محصول در کودکان به دلیل اینکه در سن رشد هستند بسیار مفید بوده و در رشد و نمو کودک اثر مثبت می گذارد. همچنین شربت استئوکر حاوی ترکیبات منحصر به فردی است که به جذب بهتر کلسیم کمک می کند و در افزایش قد کودک شما بسیار موثر است. نحوه مصرف این محصول برای کودکان یک تا دو ساله روزانه دو قاشق غذاخوری (معادل 5 میلی لیتر) می باشد.

 

سوال دوم: فرق شربت کلسیکر با استئوکر چیه؟؟ کدومش برای پسر یه ساله بهتره؟

  پاسخ: هر دو شربت استئوکر و کلسیکر مکمل های قوی برای تامین کلسیم و مناسب برای کودک شما می باشد. شربت اسنئوکر محصول شرکت ویتابیوتیکس در کشور انگلستان می باشد در حالیکه شربت کلسیکر محصول شرکت ویتان در آلمان است. هر دوی این محصولات حاوی ترکیبات یکسان می باشند، از دیگر تفاوت شربت کلسی کر با استئوکر در مقدار دوز زینک موجود در آنها است شربت استئوکر حاوی زینک بیشتری از شربت کلسی کر می باشد

 

سوال سوم:  این شربت برای افزایش قد کودک اثر داره؟

  پاسخ:  این محصول سرشار از کلسیم است و در تقویت و استحکام مفاصل و استخوان ها بسیار تاثیر گذار است. در صورت مصرف شربت استئوکر در سنین رشد کودک نقش مهمی در افزایش قد کودک دارد.

 

سوال چهارم: مصرف همزمان اين شربت با شربت فرو ويتا براي بچه ٣ ساله مشکلي نداره؟

  پاسخ: در صورتی که روزانه 5 سی سی استئوکر و 5 سی سی فروویتا مصرف شود مشکلی نخواهد داشت.

 

سوال پنجم:

  پاسخ:

مشخصات محصول
نام ویژگی مقدار ویژگی
نوع شربت
وزن 200 ml
کشور سازنده ایران
تحت لیسانس انگلیس
نوع محفظه شیشه ای
کارکرد جلوگیری از پوکی استخوان و ترمیم مفاصل
مشتریان محصولات زیر را نیز خریداری کرده اند
ZAVITROL (CALCITRIOL) ./25 MCG CAP - ZAHRAVI
890٬650 ریال
بستن